The non-story of the year

בקטגוריות: Uncategorized

31 Dec 2006
בימינו אלה, ימי מתיחות בין דתות, ג’יהאד עולמי וקווי תפר בין תרבויות, תמיד טוב לדעת שאפשר להשען על כמה אמיתות יציבות, וביניהן היכולת של עיתונאים לנפח סיפורים מעבר לכל פרופורציה.

באתר Ynet פורסמה היום הכתבה בעלת הכותרת הבאה: “טקסס: תחרות חזירים במחאה על בניית מסגד“. על פניו אנחנו יכולים לראות כאן פוטנציאל לפיצוץ אדיר מימדים – מוסלמים מקימים מסגד ותושבי טקסס מתחילים להקיף אותם בחזירים כדי להבהיר להם שהם לא מקבלים אותם בחברתם. עסיסי! פיקנטי! אקטואלי!
אבל מה מסתבר מקריאה נוספת? דבר ראשון מסתבר שלמוסלמים תושבי קייטי, טקסס אין בכלל בעיה עם חזירים כל עוד הם לא אלה שאוכלים אותם. “לא אכפת לי אם יריץ, יצלה או ישחט חזירים” אמר יוסף אלאם, דובר האגודה האיסלמית הרלבנטית. בנוסף, עולה מדברי השכן חובב החזירים, אחד קרייג בייקר, שהוא בכלל התחיל את העניין כי הוא הבין שהמוסלמים רוצים לנשל אותו ואת משפחתו משטח האדמה בו הם גרים כבר מספר דורות. כשהבין שלא זו הכוונה, הוא החליט לא לבטל את התחרות כי “אהיה אידיוט מושלם אם אעשה כן. ילעגו לי, עכשיו שכבר הלכתי רחוק מדי”. האגודה המוסלמית, בתורה, התנצלה אם שידרה בטעות מסר שהיא מעוניינת באדמותיו.

רק חסר שהוא יזמין אותם ללימונדה בזמן תחרות החזירים, ויש סיכוי לשלום עולמי בימינו, אמן.

טופס תגובות

פעם היה לי לייבג'ורנל. עכשיו הוא כאן, מגובה.

פוסטים