Clandestine Diner

בקטגוריות: Uncategorized

15 Apr 2008

ג’חנון בתל-אביב זה עסק מסתורי, שלא לומר מפוקפק. ג’חנוניות באות והולכות, טובות וגרועות, אבל הן לא חשובות. יש להן ג’חנון פושר. יבש.
אבל יש ג’חנון אחר. ג’חנון סודי. ג’חנון שעובר מפה לאוזן. ג’חנון ארעי, רגעי, לא צפוי.

אתם יודעים למה אני מתכוון. אתם הולכים לכם ביום שישי בעיר. אולי עולים ברחוב חשמונאים. אולי נוסעים לאורך רחוב הירקון. פתאום שלט חדש תופס את העין, שלט שלא היה שם אתמול. כתב יד פשוט, בטוש שחור, כותב את המילים שחיפשנו. ג’חנון. רסק. ביצה.

אז אתה ממשיך ללכת. אתה לא מתעכב. אתה לא רוצה שמישהו יראה אותך נעצר לבהות בשלט הזה. אבל המלים נשארות לך בראש ואתה עושה סיבוב דרך הרחובות הקטנים וחוזר לשם, מנסה להבין לאיזה בניין או חצר אחורית מפנה אותך השלט. אתה נכנס פנימה לחדר מדרגות תל-אביבי, מלוכלך ומפויח, ומתחיל להסתכל על הדלתות, על תיבות הדואר. מבטים חטופים החוצה, שאף אחד לא מסתכל.

ואז אתה מוצא את זה – שלט על דלת, אולי על מרתף. אולי יש פעמון בדלת. אולי נקישה סודית. אולי יפתח לו חלון קטן בדלת, זוג עיניים חשדניות.
"קומפלט?", הוא ישאל. התשובה היחידה היא "כן". כל דבר אחר יעיד על חוסר ההבנה המוחלט. אתה לא רוצה להיות זה ששואל שאלות מיותרות, מבזבז לו את הזמן. אתה לא רוצה שהחלונית תסגר לה ולא תפתח שוב. אז קומפלט. אתה לא צריך להבין, אתה רק משחק את המשחק.
החלונית נסגרת. מאחורי הדלת רעשים. רסק מועבר מכלי לכלי. ביצה קשה פוגעת בדופן סיר. פתח נפתח, חמגשית עטופה בניילון. ביצה חומה. סחוג בפלסטיק. בצק שמנוני. תענוג אסור.

תל אביב. עיר חטאים.

5 תגובות על Clandestine Diner

Avatar

belvane

15 בApril, 2008 בשעה 11:50

Pure poetry you write.

Avatar

ygurvitz

15 בApril, 2008 בשעה 12:53

גאוני

עוד!

Avatar

batilda

16 בApril, 2008 בשעה 07:24

הפה מתמלא ריר מהקריאה, עד שאני נזכרת בג’חנון לא מספק שגיליתי בדיוק בדרך המתוארת… מאז לא אכלתי ג’חנון בתל-אביב

Avatar

yggdrasil

16 בApril, 2008 בשעה 12:50

Truth be told, I have never once partaken of a back-alley Jahnun. I prefer to keep it an unfulfilled fantasy.

Avatar

batilda

16 בApril, 2008 בשעה 16:21

Aha! I knew it sounded too good to be true!

טופס תגובות

פעם היה לי לייבג'ורנל. עכשיו הוא כאן, מגובה.

פוסטים