Kitty Pidgin

בקטגוריות: Uncategorized

28 Apr 2007

אני חייב להודות שלמרות שאני מתעניין וחובב של תרבות אינטרנט, יש ממים (memes) שחולפים לי מעל הראש. או כי הם לא מספיק מעניינים/מדבקים, או שהם תלויי שפה/מדינה ולכן לא מגיעים אלי, ולפעמים פשוט בגלל שראיתי אותם והתעלמתי מכיוון שאני לא הייתי קהל היעד שלהם. אבל לפעמים הדברים האלה עוברים איזו מסה קריטית ובונים סביבם מספיק משקל בשביל שתופעות חדשות, ומעניינות יווצרו מהם.

התופעה היא ה-lolcats , תמונות של חתולים שהוסיפו עליהם כיתוב. המטרה כאן היא חמידות, כמובן, אבל מה שמעניין הוא שהתחביר האינטרנטי העילג במיוחד שמאפיין את התמונות הללו כבר תפס מספיק תאוצה וביסס את עצמו מספיק בשביל שאנשים שעוקבים אחרי התמונות הללו – כמו אניל דאש ממנו שאבתי את ההשראה לפוסט הזה – ממש יכולים להרגיש צרימה כשמישהו שם תווית או כותרת שמפספסת את הסגנון, כמו הדוגמה מ-Dune שהוא מביא: “I are dunecat. I controls the spice, I controls the universe.”

בקיצור, האינטרנט הוליד לנו לא שפה אחת ולא שתיים. באנגלית, בעברית ואני בטוח שגם בשפות אחרות נולדות להן שפות pidgin ברגע שאנשים צריכים לדבר בצורה חדשה, צורה טקסטואלית נטו. משחקי אינטרנט כמו World of Warcraft מולידים pidgin משלהם, עם חלקים משותפים בין משחקים וחלקים יחודיים. אבל כאן יש דוגמא חיה ומעניינת לשפה שצצה לחלוטין מתוך meme, שהתפתח והתפזר לו בכל העולם בצורה מבוזרת ובלתי-ריכוזית לחלוטין. בקיצור – מעניין ביותר.

אני ממליץ בחום לקרוא את המאמר המקורי של אניל דאש ואת הקישורים שהוא מביא בסוף.

טופס תגובות

פעם היה לי לייבג'ורנל. עכשיו הוא כאן, מגובה.

פוסטים